-
beige
-
blauw
-
bruin
-
geel
-
goud
-
grijs
-
groen
-
oranje
-
paars
-
rood
-
roze
-
wit
-
zilverkleurig
-
zwart
- 60
- 96
- [+5]
- [+5]
- [+5]
- [+5]
- [+5]
- 60
- 96
Tom Tailor Denim – stedelijke trends voor een jong doelpubliek
Tom Tailor werd opgericht in 1962, heette oorspronkelijk HENKE & CO en richtte zich op de verkoop van Indiase frottétowels. Pas in 1979 werd de naam veranderd in Tom Tailor. Sindsdien heeft het bedrijf een aantal eigen merken gelanceerd om verschillende doelgroepen aan te spreken. Een van deze merken is Tom Tailor Denim, ofwel TT Denim, opgericht in 2007. Het combineert jeugdige cultuur met stedelijke trends om jongeren en jonge volwassenen een modieus platform te bieden.
Kleding is slechts één onderdeel van het assortiment
Net als Tom Tailor ligt de focus van Tom Tailor Denim duidelijk op kleding in verschillende vormen. Het merk produceert kleding voor dames, heren en kinderen, waaronder:
- Overhemden
- Jurken
- Jeans
- Jassen
- T-shirts
Dat betekent echter niet dat het assortiment alleen uit kleding bestaat. In feite biedt het merk producten uit verschillende categorieën aan. Enkele hiervan zijn:
- Riemen
- Sjaals
- Sieraden
- Schoenen
- Tassen
Daarmee is Tom Tailor Denim zelfs actief in de bagagebranche. Hoewel er geen grote reistassen worden verkocht, kan de selectie van Tom Tailor Denim tassen zich zeker zien. Als u bijvoorbeeld kiest voor een Tom Tailor Denim schoudertas, krijgt u een product dat zowel uit hoogwaardige materialen zoals denim, leer of viscose bestaat, als ook comfortabel, casual en trendy oogt. Hetzelfde geldt uiteraard voor de Tom Tailor Denim schoudertassen. Ze voldoen allemaal aan hoge kwaliteitsnormen.
Tom Tailor Denim Tassen
Bij de tassen van TT Denim valt meteen op dat ze geen uniforme stijl volgen. Hoewel ze allemaal gericht zijn op een jonger publiek, zijn er grote verschillen in ontwerp, kleurkeuze en patronen. Zo zijn er Tom Tailor Denim tassen in discrete tinten zoals grijs en zwart, evenals in felle kleuren zoals geel en rood. Aangezien TT Denim uitsluitend betaalbare tassen aanbiedt, zijn ze geschikt voor jonge mensen met elk budget.
BE PART als visie voor een duurzame modewereld
Slechts weinig modebedrijven hebben zo'n duidelijke visie voor de toekomst als Tom Tailor. Het bedrijf wil een duurzame modewereld creëren die gekenmerkt wordt door een bewuster mindset. Bewuster betekent in dit geval dat zowel de behoeften van mensen als van de planeet worden erkend. Daartoe heeft Tom Tailor BE PART gelanceerd. BE PART is een campagne met verschillende maatregelen voor meer duurzaamheid. Als eigen merk van Tom Tailor is ook TT Denim onderdeel van deze campagne. Een merk dat qua productassortiment vergelijkbaar is met Tom Tailor Denim en zich ook inzet voor duurzaamheid is Calvin Klein Jeans. Andere belangrijke thema’s voor het bedrijf zijn diversiteit en inclusie.
BE PART of better
Met BE PART of better zet Tom Tailor Denim zich in voor betere materialen. Beter betekent in dit geval dat milieuonvriendelijke materialen worden vervangen door duurzame alternatieven. Bij deze alternatieven wordt sterk gelet op zaken zoals arbeidsomstandigheden, chemicaliën, energieverbruik, landgebruik en waterverspilling. Een materiaal dat bij TT Denim steeds populairder wordt, is biologische katoen. Het is een van de meest huidvriendelijke stoffen en dit alles zonder chemicaliën en genetische modificatie.
BE PART of fair
Uitbuiting is in veel delen van de wereld nog steeds normaal. BE PART of fair is erop gericht om dit tegen te gaan door zich in te zetten voor gelijkheid, mensenrechten en veilige arbeidsomstandigheden. Het is de sociale verantwoordelijkheid van elk bedrijf om het welzijn van werknemers in de gehele waardeketen te waarborgen.
BE PART of less
Soms is minder meer en daarom bestaan er initiatieven zoals BE PART of less. BE PART of less is gericht op het minimaliseren van het waterverbruik bij de productie van bagage, textiel en andere producten. Tot nu toe vergt een traditioneel geproduceerde jeans tot wel 3.000 liter water. Dit zou in de toekomst moeten veranderen met biologische katoen. Biologische katoen verbruikt 62% minder energie en 88% minder water. Dat is al een grote vooruitgang.